måndag 25 november 2013

Besök...

.. hos vänner kan resultera i mer än en härlig stund och glada skratt :-)
Förra helgen var jag uppe hos en god vän som just flyttat ihop med sin käresta, och där fanns det lite diverse grejer "till övers", såsom lakan, skärbrädor, en helt underbar sarong, och sist men inte minst en hög med handdukar i glada färger, så, ihop med vad jag hade hittat hemma som inte passar i varken båten ( den "gamla" ) eller hemma, så tror jag att kvoten av handdukar till Ugglie är fylld :-)
Tack Sanne !!
















Igår, var jag på besök hos Nannys´ manskap, och fick inte bara en pratstund, fika & fantastiskt gott hembakt knäckebröd, utan hittade följande fynd i deras garage !



Vinglas, viktigt ;-)
och, för att kunna spara på gasol när man har tillgång till el, så är det ju fiffigt att kunna ha el-plattor samt vattenkokare...

Var också ute i Ugglie i helgen o kollade till lite, tog bla hem dynor, såg över lite av vad jag fått med, och konstaterade att bla följande lyktor är kvar, och de passar ju alldeles utmärkt in med tanke på sin gula färg - färggrant var ordet sade Bull.....




Tågvirke, var det också gott om, nog inget jag behöver skriva upp på nån inköpslista :-)



















Ja, det var lite om vad som händer o sker här !

Har också förstått att det finns lite trasmattor att hämta hos en annan god vän...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar