onsdag 20 november 2013

Franska...

.. var ju nåt som också stod på listan "vad jag behöver lära mig" innan avfärd, så nu är franska-kurs bokad !

****

Franska A1 del 1 nybörjare


Förkunskaper

Det här är en kurs för dig som inte har läst franska tidigare.

Mål

Efter kursen har du en del av kunskaperna i franska på nivå A1 enligt Europarådets referensram för språk. När du har uppnått nivå A1 kan du presentera dig själv och fråga andra om deras namn och var de bor. Du kan förstå och använda enkla ord och fraser som rör dina behov eller konkreta vardagssituationer. Du kan samtala med någon som talar långsamt och tydligt.

Kursinnehåll

På kursen får du lära dig:

  • vanliga ord och enkla fraser
  • berätta om dig själv
  • ställa enkla frågor och förstå enkla svar
  • grundläggande grammatik
  • tala och skriva på franska om enkla ämnen
  • kultur och samhällsliv där språket talas
****

Nåt att börja med i alla fall :-)
såå, nu var onsdagarna under våren räddade !


En bra länk som kanske bli användbar !?

http://www.fransktlexikon.se/








OM det nu är någon som råkar ha ett lexikon svensk/franskt som ligger och skräpar så vet ni en som kan behöva det ;-)

Undrar om jag egentligen förstår vad det är jag har gett mig in på !?!? Förmodligen inte, ha ha, men, kanske lika så gott det.. men, om jag av någon anledning nu inte kan hålla planen, så har jag väl i alla fall förhoppningvis lärt mig nåt under resans gång !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar