tisdag 12 november 2013

Japp... båt - klar !

Jaa, då var den första förusättningen för det här projektet klart ! Båt inköpt... Blev den Ansö 31 som jag kikat på :-) Ingen skönhet, men, den uppfyller alla mina krav, även budgetmässigt, så, nu är det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång och renovera och fixa !! Finns en del o göra...
Men, hon har en rejäl maskin i väldigt bra skick, en VP MD17C, sötvattenkyld, ny tank, ny generator & nya motorkuddar...











Ja, hon är ingen skönhet, men, det har jag ju redan en :-) Arbetsnamnet
( hon är nämligen namnlös stackarn ) är "Ugglie" .....
Hon kommer att få ligga kvar där hon är under vintern, och jag kommer förmodligen att låta blästra o fixa botten innan hon flyttar dit hon ska vara under sitt renoveringsår. Nån som vet nån i Öckerötrakten som är bra och prisvärd för att anlitas till ett sådan jobb ?

Och, är det någon som ska sälja båtprylar av div slag, kontakta mig, kommer behöva både det ena och det andra !!

 Mer info kommer :-)

1 kommentar:

  1. Välkommen hem till vårt garage! Har en hel del nyttigt till sardinboxen Ugglie känns det som....

    SvaraRadera